درخشش شبکه افق در جشنواره تلویزیونی مستند

 شبکه افق سیما با ۷ مستند، در پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند حاضر شده است.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در دهه ۱۹۶۰ حیطه تولید و نمایش فیلم مستند به تدریج از سینما به تلویزیون انتقال پیدا کرد. تا جایی که امروزه حجم عمده‌ای از تولیدات شبکه‌های جهانی ملی و محلی در قالب مستند است که البته نواقص بسیاری هم داشت که هر ساله، با گذر زمان، بخشی از آن‌ها بر طرف می‌شد.

 اما موضوع مهمی که همیشه سازندگان مستند‌های تلویزیونی را با مشکل روبه رو می کرد، عدم وجود یک ساز و کار ثابت بود که خود می‌توانست عاملی برای ارتباط مستمر بین مخاطبین و سازندگان باشد که هم به بهتر شدن کیفیت تولیدات کمک می‌کرد و هم عاملی برای افزایش تولیدات در این حوزه می‌گردید.

به همین منظور، جشنواره تلویزیونی مستند در سال ۱۳۹۶ با شعار «روایت حقیقت در قاب واقعیت» آغاز به کار کرد تا بتواند پلی باشد و مشکلات این حوزه را رفع کند.

حال، امروز این جشنواره در پله پنجم خود ایستاده است و شبکه افق سیما هم، همچون دوره‌های قبل با قوت در این جشنواره حاضر شده است و تلاش می‌کند تا بهترین آثار خود را در برابر دیدگان مخاطبین قرار دهد. به همین منظور ۷ مستند در این دوره به جشنواره راه یافته و قرار است در تاریخ‌های مشخص در شبکه مستند سیما بر روی آنتن قرار گیرد.

عبدالحسین بدرلو، مدیر گروه مستند شبکه افق گفت: در ابتدا تشکر می کنم از دست اندرکاران شبکه مستند به خاطر برگزاری دوره پنجم جشنواره تلویزیونی مستند. زیرا در این سال‌هایی که کشور درگیر بیماری کرونا شده واقعا رونق دادن هرچه بیشتر به چنین جشنواره‌هایی برای مستند سازان امید بخش است.

وی افزود: برگزاری جشنواره، آن هم در حوزه مستند جدید و بدیع است که پیش از این همانندش وجود نداشته است. همانطور که می دانید تلویزیون بهترین بستر برای پخش مستند است و با برگزاری چنین جشنواره‌هایی حتی مستند‌هایی هم که توسط تلویزیون تولید نشده‌اند فرصتی پیدا می کنند  تا اکران شوند.

بدرلو تاکید کرد: شبکه افق هر سال در این جشنواره شرکت کرده و به دلیل این که موضوع جشنواره آزاد است، دست ما باز بود تا بتوانیم تمام آثار خود را شرکت دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شبکه افق به دلیل جایگاه خود و فضای کاری ویژه‌ای که دارد، مجموعه مستند بیشتری تولید کرده است که به دلیل گستردگی در موضوعات، توان بیشتری برای شرکت در این جشنواره دارد. حال، ما از بین مجموعه‌های تولید شده در شبکه با هماهنگی و همکاری دست اندکاران، بهترین‌ها را گلچین کردیم تا در این جشنواره اکران شود.

مدیر گروه مستند شبکه افق در پایان تاکید کرد: برخی مستند‌ها در شبکه تولید شده است که به صورت عادی به دلیل مسائل سیاسی قابلیت پخش نداشت، ولی آن‌ها را هم، ما به جشنواره ارسال کرده‌ایم.

گفتنی است علاقه‌مندان می توانند در تاریخ مشخص شده ساعت ۲۰ و بازپخش آن‌ها را ساعت ۲۴ بامداد و ۹، طبق جدول، از شبکه مستند سیما مشاهده کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار